اخبار معارفی رسانه‌ها/  آغاز سال تحفیظی مراکز حفظ قرآن بیت‌الاحزان
کد خبر: 4086887
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

اخبار معارفی رسانه‌ها/  آغاز سال تحفیظی مراکز حفظ قرآن بیت‌الاحزان

«سال تحفیظی مراکز حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان آغاز شد» از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 29 شهریورماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز شش خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «سال تحفیظی مراکز حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان آغاز شد» می‌خوانیم: آیین گشایش دوره اول مراکز حفظ قرآن همراه با تحصیل مؤسسه بیت‌الاحزان صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ شهریور‌ماه در شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.در این همایش حدود صد نفر از مسئولان، اساتید، معلمان، قرآن آموزان و والدین آنها از شهرستان‌های مختلف استان حضور داشتند.حجت‌الاسلام شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان در ابتدای جلسه خطاب به قرآن آموزان گفت: علاقه به حفظ قرآن کریم درون همه مسلمانان قرار داده شده است چرا که آیات قرآن با فطرت بشر سازگاری کامل دارد. وی علت این که برخی در میانه راه حفظ قرآن، حفظ را رها می‌کنند و اظهار خستگی می‌کنند را عدم پیروی آنان از شیوه صحیح حفظ قرآن دانست و خطاب به دانش آموزان تأکید کرد: چنانچه بخواهید به خستگی و بی انگیزگی در حفظ قرآن دچار نشوید باید از روش‌های صحیح و مناسبی که توسط مربیان به شما عرضه می‌شود پیروی کنید.
 
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآن در ده سال قبل اشاره کرد و گفت: متأسفانه طی این ده سال شاهد حرکت خاصی از سوی مسئولین جهت تحقق این امر نبودیم و ایشان در سال جاری نیز در سخنانی با مخاطب قرار دادن نوجوانان و جوانان گفتند اگر نوجوان وارد حفظ قرآن شود، حفظ آسان می‌شود. شاهسونی یکی از نهادهای اصلی که می‌تواند در زمینه تحقق این مطالبه نقش اساسی ایفا کند را آموزش و پرورش خواند و گفت: ما در مؤسسه بیت‌الاحزان قوانین و آیین‌نامه‌های آموزش و پرورش را بررسی کردیم و با استفاده از ظرفیت یکی از مواد قانونی آموزش و پرورش مراکز حفظ قرآن کریم همراه با تحصیل را راه‌اندازی کردیم.
 
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «رقابت نمایندگان 150 مسجد در مرحله کشوری مسابقات قرآن مدهامّتان»، «ویژه‌برنامه‌های حرم امام رضا(ع) با محوریت کتاب ویژه دهه پایانی ماه صفر»، «نکاتی که میثم مطیعی درباره ماجرای مهسا امینی گفت»، «آیا خدا برای هرگناه 2 بار انسان را مجازات می‌کند؟+پاسخ آقامجتبی تهرانی» و «ترتیل صفحه 548 قرآن/ تأثیر بر قرآن دل‌ها+فیلم و متن آیات» هستند.
 
تسنیم
 
صفحه دین‌، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «تقدیر از فعالان جبهه مقاومت در همایش بین‌المللی مجاهدان در غربت» می خوانیم: نشست خبری هفتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت» با حضور محمد تهرانی‌مقدم دبیر این اجلاسیه و  حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در حوزه هنری برگزار شد. تهرانی مقدم درباره پیشنیه این اجلاسیه گفت: هفت سال قبل این اجلاسیه با هدف تکریم جبهه مقاومت و خانواده شهدا در دامغان شکل گرفت. در این مراسم که یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شد، خاطراتی از مقاومت و مجاهدت مقاومان در سراسر دنیا به خصوص در لبنان گفته شد. بیان خاطرات جنگ بزرگ 33 روزه بین لبنان و صهونیست‌ها و مجاهدانی که در آن عرصه غریبانه و محکم در برابر صهیونیستها ایستادند یکی از موضوعات جذاب این اجلاسیه بود. این نشستها برای مردم دامغان خیلی جالب بود و از ما درخواست شد برای تکریم از مقاومت و از مجاهدانی که در اقصی نقاط دنیا غریبانه مشغول مبارزه با استکبار جهانی هستند، این مراسم‌ها تداوم داشته باشد. در واقع یک حمایت مردمی و یک تکریم جانانه از مقاومت در دامغان شکل گرفت. 4 سال این برنامه در دامغان ادامه داشت تا اینکه پیشنهاد شد این برنامه را به پایتخت کشورمان بیاوریم و ادامه دهیم. 3 سال هم در تهران برگزار کردیم که مورد استقبال گروه‌های مقاومت در سراسر دنیا واقع شد.
 
وی افزود: امسال هفتمین سالگرد این اجلاسیه را با شعار «تضاد گفتمان مقاومت و سلطه جهانی» برگزار می‌کنیم. افتتاحیه آن در روز شنبه دوم مهر از ساعت 9 تا 16 در دانشگاه علم و صنعت و اختتامیه آن روز دوشنبه چهار مهر در دامغان برگزار می‌شود. افتتاحیه آن در دانشگاه علم و صنعت رویکرد علمی دارد. بیش از 30 مقاله از دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام به دبیرخانه اجلاسیه ارسال شده است. در این مقالات در باب مقاومت مطالب ارزشمندی مطرح شده است. از هشت نفر از مجاهدان و افرادی که با تمام وجود در مقابل ظلم و ستم ایستادند، در این اجلاسیه تقدیر می‌کنیم و یک جایزه ویژه هم به عنوان جایزه بزرگ مجاهدان در غربت خواهیم داشت. امسال از 36 کشور دنیا از گروه‌های مقاومت، از فرماندهان جهادی مهمان داریم. برگزاری نمایشگاه بین‌المللی با عنوان «از غربت تا عظمت» به مدت یک هفته از حواشی این برنامه است. این نمایشگاه ابتکاری از فعالان فرهنگی دامغان است. در این نمایشگاه تمام مجاهدانی که از ابتدای خلقت تا هم اکنون در جبهه مقاومت مقابل استکبار ایستادند، به تصویر کشیده شده است.
 
حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در این نشست گفت: این اجلاسیه کاملاً مردمی و مردم نهاد است که سالانه با همکاری خیرین و به مناسبت شهادت امام رضا(ع) شکل می‌گیرد. در واقع مفهوم مجاهدان در غربت مصداقش امام رضا (ع) است. سال گذشته نشست یک روزه بین نخبگان داشتیم و امسال بنا شد گسترش یابد. نمایشگاهی که آقای دکتر اشاره کردند، از سی‌ام شهریور پیش‌بینی شده و حضار می‌توانند از این تاریخ در نمایشگاه حضور یابند. کل برنامه‌ها تا پایان عصر روز دوشنبه چهارم مهر خاتمه می‌یابد. تدابیری اندیشیده شده تا برخی رهبران مقاومت مانند شیخ زکزاکی و شیخ نعیم قاسم به صورت مستقیم یا صوتی پیام‌هایی ارائه دهند. همچنین سفرای برخی کشورهای اسلامی هر کدام به سخنرانی می‌پردازند و سخنرانی پایانی مراسم توسط سردار رحیم صفوی صورت خواهد گرفت.
 
«نوحه‌ای از شمال ایران در آواز دشتی» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.
 
ایسنا
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز هفت خبر با عناوین «فاصله گرفتن از مسجد فاصله از آرمان های اسلام و انقلاب است»، «شیراز؛ میزبان مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان»، «رفتار امام حسین(ع) در عاشورا نمونه آشکار تسلیم بودن در برابر خدا بود»، «گرامیداشت اربعین حسینی در شهر کرومان»، «وحدت مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی در مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران»، «نام «جمهوری اسلامی ایران» موجب دلگرمی ما می‌شود» و «امربه‌معروف بدون رعایت شرایط، بزرگ‌ترین منکر است» منتشر کرده است.
 
ایرنا
 
صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.
 
مهر
 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، دو خبر با عناوین «مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامّتان» و «انبیا و به خصوص دین مقدس اسلام، نگرش جامعه گرایی را تقویت می‌کنند» منتشر کرده است. 
 
میزان
 
سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «کتاب «دو امام مجاهد»؛ شش گفتار از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای»، «عواقب بی توجهی به قانون کپی رایت بر عرصه ادبیات» و «از سوی انتشارات سروش؛ کتاب «خانۀ پلاک ۱۳۱» منتشر شد» هستند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یک خبر با عنوان «حضور رهبران برجسته مقاومت در پایتخت»  منتشر کرده است.
 
انتهای پیام
captcha